Forum Wyprawa Do Zaginionego Miasta Strona Główna

Rany i obrażenia

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wyprawa Do Zaginionego Miasta Strona Główna -> Sesja Pokrzyka
Autor Wiadomość
Pokrzyk
Pokrzyk - Druid



Dołączył: 12 Wrz 2005
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hę? o_O

PostWysłany: Pon 19:31, 19 Maj 2008    Temat postu: Rany i obrażenia

To nowość, raczej dla was informacja, a dla mnie pomoc i ujednolicenie.
W przypływie weny i natchnienia z Maltańskiej Służby Medycznej stworzyłem coś takiego. Może będę to później aktualizować.

Profesje:
mag/kapłan/druid/pokrewne - 3 PŻ
łotrzyk/bard/łowca/myśliwy/pokrewne - 4 PŻ
wojownik/barbarzyńca/strażnik/najemnik/pokrewne - 5 PŻ

1 Punt Życia określa jedną ranę ciężką.
1 rana ciężka określana jest przez 3 rany średnie.
1 rana średnia określana jest przez 3 rany lekkie.

Rany lekkie: wierzchnie zadrapania skóry, zdarcie naskórka, gana cięta sięgająca do wyższych warstw skóry właściwej, rany zadane w policzek, czoło, dłoń, stopę, udo, pośladek, rany bez większego upływu krwi, niegroźne, szybko gojące się, niewymagające specjalistycznej opieki medycznej, oparzenia I stopnia, wychłodzenia

Rany średnie: wybicie barku, złamania paców, zwichnięcia, skręcenia, rany sięgające do warstwy skóry właściwej, ze sporym ubytkiem krwi, wymagające założenia opatrunku z bandaża lub chusty trójkątnej, rany w miejsca takie jak: ręka, noga, plecy (w okolicach łopatek i granicy piersiowego oraz szyjnego odcinka kręgosłupa), rany mogące doprowadzić do chwilowej utraty przytomności (omdlenia), oparzenia II stopnia a, lekkie odmrożenia, poważne wychłodzenia (tem. ciała poniżej 34*C), ukąszenia węży niejadowitych, małe ciała obce w ranach

Rany ciężkie: rany cięte, kute, szarpane i miażdżone, prowadzące do znacznego uszkodzenia tkanek (skórnych lub mięśniowych), ścięgien, więzadeł, kości lub stawów, rany zadane w okolicach jamy brzusznej, klatki piersiowej, jamy miedniczej, kości piszczelowych, łokciowych lub ramiennych, obrażenia czaszkowo-mózgowe, rozległe oparzenia II stopnia b oraz III, odmrożenia, wychłodzenia w fazie letargu lub śmierci klinicznej (temp. ciała poniżej 27*C), amputacje, rozległe krwawienia wewnętrzne lub zewnętrzne, krwawienia zewnętrzne, które należy opatrzyć opatrunkiem uciskowym lub opaską uciskową, ukąszenia węży jadowitych, uszkodzenia w obrębie kręgosłupa lub rdzenia kręgowego, duże ciała obce w ranach.


Aby szybko odnaleźć pożądaną ranę/pożądane obrażenie należy wcisnąć sekwencję: [lewy]Ctrl+F/G. Na dole ekranu pojawi się pasek funkcji "Szukaj" (Find). W okienku wpiszcie ranę. Naciskając przycisk "Następne"/"Poprzednie" przeskakujecie pomiędzy kolejnymi powtórzeniami, jeśli takowe występują. Naciskając Esc, wychodzicie z okienka.
Jeśli jakaś rana nie jest uwzględniona, należy to zgłosić mnie.

Miłej zabawy Razz Mam nadzieję, że na coś ten spis się przyda.


Ostatnio zmieniony przez Pokrzyk dnia Wto 17:01, 20 Maj 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SamboR
Yeovick Immershwitz



Dołączył: 13 Wrz 2005
Posty: 399
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Steinau an der ODER

PostWysłany: Wto 8:54, 20 Maj 2008    Temat postu:

Przydał się na to, że taki krasnoludzki najemnik może przetrwać amputację wszystkich kończyn, ostry wstrząs mózgu podczas zawieji śnieżnej. Realizmu!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pokrzyk
Pokrzyk - Druid



Dołączył: 12 Wrz 2005
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hę? o_O

PostWysłany: Wto 17:02, 20 Maj 2008    Temat postu:

Proszę bardzo, jest realizm.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SamboR
Yeovick Immershwitz



Dołączył: 13 Wrz 2005
Posty: 399
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Steinau an der ODER

PostWysłany: Wto 20:19, 20 Maj 2008    Temat postu:

Hmm. Nie. Smile
Teraz uczony ogr będzie ginął szybciej od niziołka - berserkera.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pokrzyk
Pokrzyk - Druid



Dołączył: 12 Wrz 2005
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hę? o_O

PostWysłany: Wto 21:11, 20 Maj 2008    Temat postu:

Uczone ogry chyba nie występują Razz Przynajmniej ja nie znam Razz

Rany, to jest umowne. Nigdy w życiu w żadnych PBF-ach nie trzymałem się stricte zasad mechaniki. Nie przewiduje walki na poziomie nizioł-breserk - org-mag.

Ale jeśli masz jakieś inne propozycje, to czekam. Choć powiem Ci, że wbrew temu, co mi zarzucasz (brak realizmu), ten system bardzo dobrze sprawdza się w innej sesji, którą prowadzę już od ponad roku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
RevaN




Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 21:59, 25 Maj 2008    Temat postu:

Jak się tak bawić, polecam coś na kształt Neuroshimy. Tam jest podobnie jak tutaj, 3 rany lekkie 1 rana ciężka, 3 rany ciężkie, jedna rana krytyczna. Tylko, że człowiek nie miał punktów życia, a właściwie życie kończyło mu się na ranie krytycznej, chyba, ze dostał natychmiastową pomoc. Dekapitacja nie jest raną krytyczną Razz

A idąc tym tropem, punkty życia powinny najpierw zależeć od rasy, a potem od profesji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pokrzyk
Pokrzyk - Druid



Dołączył: 12 Wrz 2005
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hę? o_O

PostWysłany: Nie 22:29, 25 Maj 2008    Temat postu:

Wiem, jak jest w Neuroshimie... Zastanawiałem się kiedyś nad tym. Z resztą z Neuroshimy wziąłem system kupowania umiejętności. Ale... Zastanawiam się...


rasy małe (gremliny, skrzaty, faerie): 2 PŻ
rasy przejściowe (krasnoludy, gnomy, karły, gobliny): 3 PŻ
rasy średnie (ludzie, elfy, jaszczuroludzie): 3,5 PŻ
rasy duże (np. orkowie): 4 PŻ
rasy wielkie (m.in. olbrzymy): 5 PŻ

Modyfikatory za klasę:
mag/kapłan/druid: +0
złodziej/bard/tropiciel: +0,5
wojownik/berserk/najemnik: +1

Czyli teraz wyjdzie, że...
Np.:
Ogr wojownik ma 6 PŻ... czyli może mieć poparzenie brzucha III stopnia, krótki miecz w klatce piersiowej, być ukąszony przez kobrę, mieć amputowaną rękę i nogę, być urazowy w okolicach karku i mieć krwiaka w głowie... i dopiero wtedy umrze. Bez sensu.
Nie mam totalnie pomysłu... Ten system sprawdza się na jednej z sesji, wydawało mi się, że jest w porządku... ale teraz sam nie wiem... :/
Powrót do góry
Zobacz profil autora
RevaN




Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 17:25, 28 Maj 2008    Temat postu:

Ja mam remedium. Storrytelling. Po co doprowadzać do sytuacji, kiedy głupie rzuty psują całą przygodę.

Ostatnio zmieniony przez RevaN dnia Śro 17:26, 28 Maj 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pokrzyk
Pokrzyk - Druid



Dołączył: 12 Wrz 2005
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hę? o_O

PostWysłany: Śro 21:27, 28 Maj 2008    Temat postu:

Dlatego napisałem, że to wszystko jest bardzo umowne, ale jeśli chcecie, żebym to bardziej doprecyzował, to nie ma dla mnie najmniejszego problemu. Ale - powtórzę się - ten system działa bardzo dobrze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wyprawa Do Zaginionego Miasta Strona Główna -> Sesja Pokrzyka Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin